Thursday 5 January 2012

Wajarkah AUKU dimansuhkan???

Mereka ini kononnya hebat menyuarakan hak-hak mahasiswa sehingga sanggup mengabaikan tanggungjawab terhadap akedemik. Pandangan Abu Ubaidi AUKU wajib dimansuhkan sekiranya mahasiswa-mahasiswa ini menunjukkan kecemerlangan dalam akedemik dan pada masa yang sama aktif berpolitik.

Pendedahan ini bukan untuk mengaibkan mana-mana pihak tetapi sebagai pengajaran kepada ribuan mahasiswa betapa peluang yang diberikan usah disia-siakan. Jangan sia-siakan harapan Mak Bapak untuk melihat kejayaan anda semua. Jangan sesekali biarkan diri ini diperkudakan oleh pihak tertentu demi kepentingan politik sempit mereka.

Persoalanya wajarkah AUKU dimansuhkan sekiranya personaliti-personaliti ini diambil sebagai contohnya?


Nama : Shazni Munir Bin Mohd Ithnin
Umur : 25 tahun

Bekas pelajar Ijazah Sarjana Muda Sains Gunaan dengan Pengajian Islam, Universiti Malaya. Ditamatkan pengajian kerana pencapaian kurang memuaskan (CGPA bawah 2.0)
 
 
Nama : Ahmad Syukri Bin Kamaruddin
Umur : 22 tahun

Bekas pelajar Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS). Tidak menghabiskan pengajian kerana terlalu sibuk berpolitik dan pencapaian akademiknya kurang memuaskan. 
Kini bekerja sebagai pegawai khas Ahli Parlimen Subang R. Sivarasa
 
 
Nama : Ahmad Syukri Che Ab Razab
Umur : 27 tahun

Bekas pelajar Universiti Malaysia Sabah (UMS). Diberhentikan kerana pencapaian akademik kurang memuaskan. Meneruskan pengajian di Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS). Namun tidak menghabiskan pengajian kerana aktif dalam poltik kerana pencapaian akademik kurang memuaskan.
 
Mereka adalah pelajar-pelajar IPTA yang dipergunakan oleh pihak pembangkang untuk menjayakan agenda gerakan politik di kalangan pelajar-pelajar junior. Kegilaan politik sehingga mereka diberhentikan pengajian di IPTA kerana pencapaian akedemik tidak memuaskan. Wajarkah mereka dijadikan ikon kepada mahasiswa?

No comments:

Post a Comment