Monday 9 January 2012

Kertas undi atau melalui jalan raya


Naib Presiden PKR Tian Chua akan melakukan apa saja demi untuk memastikan bosnya Anwar Ibrahim tidak kembali ke Istana Sungai Buluh. Dalam siri jelajah Anwar Ibrahim di Kelab Sultan Sulaiman, Kg baru beliau dengan latang menyatakan rakyat perlu bertindak menjadi hakim samada dengan tangan melalui kertas undi atau dengan kaki melalui demonstrasi jalanan.

Sebenarnya rakyat perlu sedar bahawa proses keadilan sudah berjalan dan Anwar Ibrahim sudah diberi ruang dan peluang untuk mempertahankan kesnya. Malah ada pihak yang menganggap hakim lebih banyak memihak kepada Anwar Ibrahim berbanding Saiful Bukhari. Tidak ada dalam sejarah sesuatu kes telah ditangguhkan lebih 50 kali kecuali kes yang melibat Anwar Ibrahim.

Persoalanya mengapa perlu mengheret rakyat untuk bersama-sama turun dijalanan hanya semata untuk membela seorang individu yang sarat dengan kontroversi agar cita-citanya menjadi Perdana Menteri tercapai.. Abu Ubaidi menyokong perhimpunan jalanan membela Anwar Ibrahim sekiranya beliau tidak mendapat keadilan di mahkamah tetapi sebaliknya berlaku. Beliau diberi tempoh lebih 3 tahun untuk membuktikan beliau tidak bersalah.

No comments:

Post a Comment