Thursday 2 January 2014

@cmlimguaneng: Gua beli Mercedes Baru Ma...

LIM GUEN ENG beli MERC baru tak sampai 2 bulan lepas beli CAMRY, EXCO SELANGOR naik gaji dan elaun speaker sampai 300%.Tol, CUKAI NIAGA dan CUKAI PINTU d SELANGOR dinaikkan, caj air naik 100% di PENANG..Apsal MACAI tak bising??  

JOM kita lihat apa kata Lim Guen Eng ketika Kerajaan Terengganu buat keputusan nak beli 14 buah kereta Mercedes Benz pada tahun 2008. 
PULAU PINANG: Tindakan kerajaan Terengganu membeli 14 buah kereta Mercedes Benz dilihat sebagai tidak wajar terutamanya dalam keadaan ekonomi yang tidak menentu ketika ini.
Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata, jika Terengganu ingin membeli kereta yang lebih berkualiti daripada Proton Perdana, ia boleh mencari kereta yang lebih murah daripada Mercedes Benz, seperti Toyota.
Dalam keadaan rakyat yang hidup susah, amat tidak wajar bagi pemimpin Umno memakai kereta mewah," katanya kepada hari ini sebagai mengulas tindakan kerajaan Terengganu membeli 14 kereta Mercedes Benz E200 Kompressor bernilai RM3.43 juta bagi kegunaan rasmi anggota Exco dan pegawai kanannya.
Lim, yang juga Setiausaha Agong DAP berkata, kerajaan Pulau Pinang sendiri telah membatalkan pembelian kereta Proton Perdana yang ditempah oleh kerajaan negeri yang lalu kerana hendak menjimatkan perbelanjaannya.
Katanya, memang pada asasnya kereta Mercedez itu lebih tahan dan berkualiti daripada Proton Perdana, tetapi tiada sebab bagi kerajaan negeri untuk membelinya ketika ini.

No comments:

Post a Comment