Thursday 23 January 2014

Anwar Guna Mafia Yakuza Sekat Pelabur ke Malaysia?? #anwarkenahalau



Anwar Ibrahim mendakwa beliau telah dijemput oleh Yayasan Nippon Yohei Sasakawa untuk membentangkan kertas kerja mengenai Islam Demokrat. Ini adalah jemputan kali kedua sejak jemputan kali pertama ke sana pada 19 April, 2011.

Tetapi sebenarnya Anwar sengaja tidak mahu memberitahu kita semua bahawa yang HOST beliau, Yohei Sasakawa, adalah anak Sasakawa Ryoichi - pencipta industri perjudian yang kita tahu hari ini. Dipenjarakan sebagai Penjenayah Perang Kelas A selepas Perang Dunia II, Sasakawa tidak disenangi oleh oleh para intelektual di peringkat antarabangsa.Paling penting,Sasakawa adalah pengasas Yakuza di Jepun.

Yakuza atau Gokudo adalah organisasi jenayah terancang (organised crime) terbesar di dunia dan mewakili sindiket jenayah transnasional yang berpusat di Jepun. Seperti yang digambarkan dalam banyak filem, Yakuza sangat kejam dengan kod perkelakuan yang amat ketat dan sangat terancang. Menurut laporan media Jepun Yakuza yang beroperasi di peringkat antarabangsa mempunyai anggaran keahlian hampir 103,000.

Lalu, apakah sebab sebenar Anwar beriya iya mahu pergi ke Jepun? Ini yang rakyat ingin tahu.

No comments:

Post a Comment