Thursday 1 March 2012

PAS Tak Ada Hal Lantik Timbalan Presiden Bukan Islam


Bunyinya memang sedap tapi hakikatnya semua tahu tak ada seorangpun ahli PAS bukan Islam, kerana yang bukan Islam hanya diterima sebagai kelab penyokong saja, malah statusnya pun tak boleh mengundi dalam Muktamar PAS.

Abu Ubaidi tergelak sendiri bila AJK PAS Pusat Dr. Dzulkefly Ahmad berkata PAS sedia menerima bukan Islam untuk menduduki jawatan tertinggi dalam parti itu, sehingga ke peringkat Timbalan Presiden. Kenyataan Ahli Parlimen Kuala Selangor itu telah ditempelak oleh Ketua Pemuda PAS, Nasruddin Hassan yang secara tegas menolak cadangan itu kerana ia bertentangan dengan syarak yang melarang pelantikan bukan Islam dalam kepimpinan Jemaah Islam.

Maka benarlah PAS sekarang ini bagaikan tersongsang arah akibat dikerjakan oleh parasit-parasit dalaman PAS sendiri. Buktinya jelas, PAS kini sedang berperang sesama sendiri kerana wujud dua kumpulan didalamnya. Kumpulan ulama berjuang di atas landasan Islam tetapi sebaliknya puak edogan dalam PAS sanggup melakukan apa saja demi survival politik mereka sehingga sanggup mengadaikan perjuangan sebenar.

No comments:

Post a Comment