Thursday 23 January 2014

Ketua Pembangkang menerima penghinaan mutlak tahap tertinggi oleh media antarabangsa #anwarkenahalau



Rakyat Malaysia sering dihiburkan dengan kerenah pelawak bermusim yang jarang berhenti dari menghiburkan kita dengan tipu muslihat dan omong kosongnya.

Pada tahun 2008, pelawak berkenaan membuat satu dakwaan yang sangat gempar dan dramatik iaitu pada 16 September 2008, sebanyak 31 orang Ahli Parlimen Barisan Nasional akan menyertai Pakatan Rakyat, namun tuntutan itu tidak pernah menjadi kenyataan.

Dia berkata akan wujudnya satu kabinet bayangan setelah tsunami 2008, namun, sehingga kini perkara tersebut hanya kekal dalam bayangannya.

Dalam tradisi sebenar Pilihanraya Umum, Anwar sekali lagi telah menabur fitnah dimana 40 ribu pengundi Bangla telah diterbangkan untuk mengundi dalam pilihanraya ke 13 dan hanya menafikannya pernah membuat kenyataan itu dalam beberapa bulan kemudian. Harus diingat bahawa dia tidak memperuntukkan sebarang butiran penerbangan, operator bas dan bukti logistik lain bagi menyokong dakwaannya.

Pada pertengahan Ogos 2013, beberapa buah portal berita telah memetik Anwar mengesahkan desas-desus perbincangan antara dia, Najib , dan bekas Indonesia naib presiden Jusuf Kalla. Pejabat Perdana Menteri turut mengeluarkan satu kenyataan bahawa tuntutan Anwar adalah "satu penciptaan dan ciptaan" dibuat bagi kepentingan politik pembangkang dan Anwar sendiri.

Beberapa hari yang lalu, Anwar telah diusir dari Jepun sejurus selepas tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Narita.

Dia mendakwa pegawai imegresen di Jepun menyekat kemasukannya bersabit satu kes terdahulu pada tahun 1999, dan apa yang dikatakan mereka sebagai satu "laporan terkini" adalah disebabkan oleh perbuatan orang-orang tertentu yang telah menetapkan pengusiran beliau adalah secara terus dari Kementerian Luar Negeri, yakni satu dakwaan yang disangkal hebat oleh Kementerian tersebut.

Perkara yang paling memalukan adalah Anwar gagal untuk mendedahkan bahawa kerajaan Jepun tidak membenarkan kemasukan kepada sesiapa yang telah dituduh melakukan pencabulan mana-mana undang-undang atau peraturan Jepun, atau di negara lain , dan telah dijatuhkan hukuman penjara dengan atau tanpa kerja untuk 1 tahun atau lebih, atau kepada satu penalti setara.

Kes pengusiran tersebut telah disiarkan oleh berita antarabangsa dan ini adalah penghinaan mutlak tahap tertinggi untuk pemimpin tertinggi Pembangkang!

No comments:

Post a Comment