Thursday 22 December 2011

Racist : Majoriti Pengundi Melayu Tolak DAP




Lim Kit Siang adalah dalang 13 Mei.

Ini adalah kata-kata dari Kit Siang pada 13 Mei.
Pada 11 Mei di Jalan Bukit Bintang, “Mati Melayu, kemudian kita lihat dalam himpunan-himpunan dan perarakan-perarakan yang mereka buat. Ini antara kenyataan yang mereka keluar pada 11 Mei, “Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis melayu” 
Pada 11 Mei di Jalan Bukit Bintang, “Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan”.
Pada 11 Mei Jalan Changkat Dollah, “KL sekarang cina punya”. Pada 12 Mei Jalan Ipoh, Jalan Tunku Abdul Rahman, “melayu balik kampung, melayu sekarang tiada kuasa. Sekarang kita Cina sudah control.”
Di Jalan Khir Kampung Baru, depan orang Melayu ini kenyataan parti Yang Berhormat Ipoh Timur, “Melayu keluar…! Apa lagi duduk sini, kita hentam lu.., sekarang kita sudah ada kuasa…”.
Pada 12 Mei depan Balai Polis Jalan Pudu… “… semua Melayu kasi habis, kasi halau semua polis.”
Fikir sejenak, pemimpin begini kah yang kita ingin nobatkan sebagai pemimpin? Malaysia sebuah negara yang cukup harmoni yang terdiri daripada kaum Melayu, Cina, India, Kadazan, Iban, Murut, Bajau sehingga mencakupi orang asli. Alhamdulillah sehingga kini kita dapat hidup aman damai.

Mampukah kita menpertahan keamanan dan kemakmuran yang dinikmati sekarang ini, jika pemimpin dan parti racist ini memerintah negara. Tepuk dada tanya iman.

No comments:

Post a Comment