Wednesday 25 April 2012

23 Badan NGO Cheras Bantah Bersih 3.0 dan Mengutuk LGBT



Perhimpunan yang membabitkan 23 Badan NGO di Pusat Rekreasi Cheras, Jalan Peel bertujuan untuk membantah sekeras-kerasnya perhimpunan Bersih 3.0 dan mengutuk sebarang usaha mana-mana pihak, individu atau organisasi yang memperjuangkan Hak Lesbian, Gay, Biseksual dan Trasgender (LGBT) serta pengamalkan seks songsang.

Agama Islam adalah merupakan agama rasmi negara dan amalan Seks Bebas atau Homoseksual bertentangan dengan prisip kesucian Islam itu sendiri. Maka pengamal dan penyokong gerakan LGBT secara langsung mencabar agama Islam dan dilaknat oleh Allah SWT sepertimana nasib yang diterima oleh umat Nabi Lut A.S.

Fatwa ulama tersohor iaitu Sheikh Dr Yusof Al-Qardawi berhubung amalan LGBT adalah melarang makan dan minum bersama pengamal serta penyokong seks songsang, APATAH LAGI BERADA DIBELAKANG MEREKA.


NGO terbabit juga mendesak pihak Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) tidak bertolak ansur dan mengambil tindakan sewajarnya terhadap penganjur yang masih berkeras mahu menggunakan padang Dataran Merdeka sebagai lokasi perhimpunan. Perhimpunan tersebut jelas akan menjejaskan pergerakan dan keselesaan orang ramai, seperti peniaga, pemandu teksi, orang awam disamping memberi persepsi buruk kepada pelancong asing.

No comments:

Post a Comment