Tuesday 29 November 2011

My Court... My Justice and My Jungle Law !!!!


Kenyataan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali bahawa jika Datuk Seri Anwar Ibrahim dipenjarakan, parti itu akan merobohkan tembok penjara untuk membebaskannya.

Lebih teruk apabila kita melihatnya dari aspek perundangan, apakah kenyataan sebegitu membantu mendaulatkan undang-undang negara? Jika itu pegangan Azmin Ali, amatlah malang kepada mereka yang memberi sokongan kepada Azmin dan parti tersebut.

Tindakan Azmin itu jelas membuktikan perjuangan PKR bukan untuk membela nasib rakyat tetapi untuk membela Anwar Ibrahim demi survival politik mereka. Semua sedia maklum, perbicaraan kes liwat Anwar sudah berada pada peringkat akhir. Biarlah orang yang arif membuat keputusan. Sama ada Azmin atau sesiapa sahaja, terimalah apa jua keputusan mahkamah kelak.

Pandangan Abu Ubaidi ialah Azmin Ali akan berhadapan dengan kesukaran dalam PKR sekiranya Anwar Ibrahim tiada di dalam arena politik, tiada sesiapa akan mempertahankannya dan jawatan yang disandangnya sekarang ini adalah hasil ihsan Anwar Ibrahim sendiri. Atas faktor itulah dia bertindak demikian demi meningkatkan lagi perasaan kasih sayang Anwar Ibrahim terhadapnya.

No comments:

Post a Comment