Tuesday 25 September 2012

Jet Eksekutif : Pinjam? Ditaja? atau Sewa?


Anwar Ibrahim terpaksa buka mulut untuk mengakui gambar yang menunjukkan beliau bersama-sama beberapa pemimpin pembangkang menaiki jet eksekutif mewah adalah benar dan ditaja oleh seorang kenalannya.

Rakyat Malaysia pasti tertanya-tanya bila pula Anwar mahu mendedahkan identiti penaja jet eksekutif berkenaan. Kalau diberitahu cepat, tak timbullah syak wasangka.

Daripada maklumat yang diperolehi, jet eksekutif jenis Dassault Falcon 900 didaftarkan di bawah Fargo Bank Northwest adalah milik kenalan Anwar dari Amerika Syarikat.

Tapi, kenyataan oleh Naib Presiden PKR, Tian Chua memberitahu, pesawat itu hanya disewa oleh pakatan pembangkang. Yang mana satu betul - ditaja kata Anwar atau disewa kata Tian Chua?.

Kalau ditaja sudah pasti ia bukan diberi dengan niat kosong sahaja. Sudah tentu penaja harapkan habuan jika Anwar akan menjadi Perdana Menteri.

Kalau disewa pula, berapa kosnya. Bahan api untuk jet eksekutif itu bukannya murah macam minyak petrol kereta. Khabarnya sudah banyak kali pesawat itu digunakan untuk ke Sabah dan Sarawak.

Tak dapat nak bayangkan kalau mereka sudah kuasai Malaysia, mungkin bertambah hebat lagaknya.

No comments:

Post a Comment