Thursday 16 February 2012

Dr Chandra : ‘Keselamatan Israel’ Diucap Anwar Adalah Slogan Ideologi


‘Keselamatan Israel’ yang diucapkan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam Wall Street Journal, 26 Jan adalah satu bentuk ideologi kata Prof. Dr Chandra Muzaffar. “Kalau kita kaji secara mendalam..istilah yang digunakan oleh Anwar bahawa beliau ‘akan menyokong segala usaha untuk melindungi keselamatan Israel’..keselamatan Israel itu adalah ideologi negara zionis ini.

“Mereka menggunakan isu keselamatan untuk menguasai kawasan di sekeliling mereka itu. Mereka menggunakan istilah keselamatan ini untuk mengusir rakyat Palestin daripada wilayah mereka..untuk membunuh rakyat Palestin mereka mengunakan istilah keselamatan ini.. “Istilah keselamatan ini untuk menjustifikasikan benda-benda lain yang dilakukan Israel sepanjang 63 tahun ini, termasuk pemilikan senjata nuklear..atas nama keselamatan..dia mendirikan tembok..segala-segalanya dilakukan atas nama keselamatan..”, katanya.

Dr Chandra berkata, penggunaan istilah ‘security of Israel‘ (keselamatan Israel) popular di kalangan pemimpin Israel, Amerika Syarikat (AS) dan Eropah untuk mewajarkan penaklukan dan penguasaan Israel ke atas bumi Palestin.

Abu Ubaidi kata "Anwar Ibrahim menjadi penel pemikir NED (National Endowment for Democracy) iaitu sebuah yayasan yang didalangi Yahudi berpengkalan di Amerika Syarikat. Rangkaian ini bertopengkan wajah demokrasi telah membiayai rangkaian operasi Anwar di Malaysia.

No comments:

Post a Comment