Friday 27 January 2012

Hasan Ali buat Khalid Ibrahim Tidur Tak Lena


KUALA LUMPUR 27 Jan. - Tindakan Majlis Perbandaran Kajang (MPkj) yang menurunkan kesemua 10 kain rentang Ceramah anjuran Sekretariat Mobilisasi Umat (SMU) dianggap satu usaha sabotaj terhadap Bekas Exco Kerajaan Negeri Selangor Datuk Dr. Hassan Ali.

Menurut  Pengerusi SMU Norman Toha, ianya amat jelas sekali satu usaha terbaru Kerajaan Negeri pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim mengekang kebebasan bersuara di kalangan masyarakat terutamanya rakyat Negeri Selangor secara amnya.

"Hak kebebasan rakyat untuk bersuara telah disekat oleh MB. Sekatan ini dibuat berpilih-pilih. Kalau iklan banner pakatan, walaupun tiada lesen tidak akan mereka turunkan tetapi kalau banner milik gerakan rakyat seperti Roadshows anjuran bersama SMU, mereka telah turunkan,"  tegas beliau melalui kenyataan media terbaru sebentar tadi.

Beliau yang juga merupakan bekas Setiausaha PAS Negeri Selangor mempersoalkan sekatan yang cuba dibuat oleh pihak yang berprinsipkan fahaman politik ekstrim kepartian seperti yang didakwa beliau diamalkan di dalam Pakatan.

"Dimanakah keadilan untuk Rakyat Selangor yang ingin bebas dari fahaman politik extreme kepartian?"

"SMU melihat lonjakan kebangkitan Islam, Melayu dan Raja-raja (IMR) yang dibawa oleh Datuk Dr Hasan Ali kini semakin mengancam masa depan politik seks bebas yang diperjuangkan Pakatan Selangor sekarang."

"Kami menuntut agar kesemua banner rakyat yang bernilai rm1500 itu dipulangkan kepada kami sebagai penganjur bersama Roadshow tersebut.," tegasnya lagi.

Sessi ceramah membariskan Datuk Dr. Hassan Ali selaku penceramah utama yang bakal diadakan pada hari Selasa depan di Seksyen 2 Bandar Baru Bangi ini telah dikejutkan pihak penganjur dengan tindakan MPKj menurunkan kesemua kain rentang yang diletakkan di sekitar lokasi ceramah tersebut.

Abu Ubaidi berkata : Kononnya mereka memperjuangkan kebebasan dan demokrasi kepada rakyat Malaysia tapi hakikatnya hamPAS

No comments:

Post a Comment