Monday 30 January 2012

kebiaDAPan Anwar Ibrahim dan Kekejaman Israel

Anwar Ibrahim bikin hal lagi. Selepas terang-terangan menyokong mansuhkan undang-undang lapok sodomi, kini muncul pula kenyataan di The Wall Street Journal bahawa "Saya menyokong usaha untuk melindungi keselamatan negara Israel". Petikan ini bukan disiarkan di dalam Utusan Malaysia tetapi di sebuah media yang dikuasai Yahudi.

Tersiratnya kenyataan Ketua Pembangkang tersebut jelas menunjukkan penerimaan dan sokongan Anwar terhadap segala tindakan yang dilakukan Israel terhadap rakyat Palestin selama ini. Maknanya serangan ketenteraan Israel ke atas rakyat Palestin sehingga mengorbankan beribu-ribu nyawa yang tidak berdosa adalah perlu bagi menjaga keselamatan negara Israel.

Kenyataan kontroversi Anwar itu telah mendapat kecaman pelbagai pihak. Antaranya bekas Mufti Perlis iaitu Dr Asri  Zainal Abidin tegas menyatakan "Secara umumnya kalau Israel memenuhi tuntutan antarabangsa dan berjaya mewujudkan keamanan dengan Palestin, mungkin kita boleh faham. Tetapi dalam keadaan sekarang dengan umat Islam di Palestin terus dizalimi dan ditindas, kenyataan Anwar itu tidak boleh diterima pakai"

Abu Ubaidi ingin memaparkan kekejaman yang dilakukan oleh rejim Israel ke atas rakyat Palestin dan persoalanya apakah motif Anwar Ibrahim sebenarnya??? Perlukah mendapat restu Yahudi untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia???  Semua ini adalah cerminan sikap beliau yang pro Yahudi sejak dahulu lagi.

Di mana prinsip Anwar Ibrahim sekarang ni. Depan umat Islam memekik kononnya beliau memperjuangkan Islam di depan penyokong PAS memekik kononnya menyokong hudud tapi di sebaliknya lain yang dicakap. Inilah namanya LIDAH BERCABANG

No comments:

Post a Comment